This morning when I turned on my PC, LOG4OM was empty.

V2 error reports
Post Reply
F1NQP
Advanced Class
Posts: 78
Joined: 21 Jan 2018, 16:28
Location: Pronleroy Picardie France
Contact:

This morning when I turned on my PC, LOG4OM was empty.

Post by F1NQP »

Hello.
This morning when I turned on my PC, LOG4OM v2.16 was empty.
Yesterday I quit the application normally, I got the sign that my qso's were exported to LOTW, and LOG4OM closed normally.
This morning, I turn on my radio PC like every morning, and LOG4OM was empty ... no more qso, no more configuration parameters.
I re-imported my database, but I thought it contained the rest, call/address/service IDs, which it does not.
Fortunately I had the idea to ask Daniel F6FLU who explained to me that these files were in the BACKUP folder.
I also realised this afterwards by doing a keyword search in the manual. The language barrier does not always help in understanding.
The curious thing is that I had to recover the config.json file from Friday, because the one from yesterday was corrupted.
I didn't get a Windows update. The only thing I fiddled with yesterday was in the WEB INTEGRATION tab, with the idea of putting my logbook on my site. Is it because of this that there was a problem ... I can't answer.
I just hope it doesn't happen to me again because it puts me in a bad mood ... although now I know how to troubleshoot this problem 8-)
There is a French saying "c'est en forgeant que l'on devient forgeron".
Good day to all.
73

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Bonjour.
Ce matin à l'allumage de mon PC, LOG4OM v2.16 était vide.
Hier j'ai quitté normalement l'application, j'ai bien obtenu le panneau comme quoi mes qso étaient exportés sur LOTW, et LOG4OM s'est fermé normalement.
Ce matin, j'allume mon PC radio comme tous les matins, et LOG4OM était vide ... plus de qso, plus de paramètres de configuration.
J'ai réimporté ma base de données, mais je pensais qu'elle contenait le reste, call/adresse/identifiants des services, ce qui n'est pas le cas.
Heureusement j'ai eu l'idée de demandé à Daniel F6FLU qui m'a expliqué que ces fichiers figuraient dans le dossier BACKUP.
Je m'en suis rendu compte également après en faisant une recherche par mots clés dans le manuel. La barrière des langues n'aide pas toujours à la compréhension.
Ce qui est quand même curieux, c'est qu'il a fallu que je récupère le fichier config.json de Vendredi, car celui d'hier était corrompu.
Je n'ai pas eu de mise à jour Windows. La seule chose sur laquelle j'ai bricolé hier, c'est dans l'onglet WEB INTEGRATION, avec l'idée de mettre mon carnet de log sur mon site. Est-ce à cause de ceci qu'il y a eu un problème ... je ne peux pas répondre.
J'espère juste que ça ne m'arrivera plus car ça met de mauvaise humeur ... quoi que désormais je sais comment me dépanner sur ce problème 8-)
Un dicton Français dit "c'est en forgeant que l'on devient forgeron".
Bonne journée à tous.
73
Post Reply