Bonjour à tous,
Tout d'abord mes meilleurs voeux pour cette nouvelle année.
Je n'apporte pas de réponse malheureusement mais un pbautre.
J'utilise le montage de K3NG qui émule winkeyer. Le boitier ne se connecte pas à LOG4OM.
L'interface fonctionne correctement avec N1MM et Mixw sur le meme port USB ?
Merci pour l'aide
73
Pierre F5LTH
Winkeyer interface
Re: Winkeyer interface
- Attachments
-
- keyer.JPG (68.1 KiB) Viewed 2936 times
Toujours pas de réponse ?
De mêm j'ai voulu utiliser le port série qui fonctionne également avec d'autre logiciels mais pas avec log4OM
Merci d'avance pour vos réponses
Pierre F5LTH
De mêm j'ai voulu utiliser le port série qui fonctionne également avec d'autre logiciels mais pas avec log4OM
Pierre F5LTH
- G4POP
- Log4OM Alpha Team
Did you click the connect icon at the top of the keyer window? had you done so it would either have connected or shown a different message at the bottom
73 Terry G4POP
Click the button on the top right and the display on the bottom left will turn green and it will become available.F5LTH wrote: 30 Jan 2025, 10:41 Toujours pas de réponse ?
Pierre F5LTH
Winkeyer and the CAT interface are unrelated, and the only connection to the rig here is the Winkeyer and the rig's key jack.
CAT is only used by Log4OM to read the frequency and mode from the rig. You can switch between sending and receiving with PTT using RTS or DTR, but setting up the rig and CAT is a hassle, and at normal speeds I think BK-IN is sufficient.
In this state, I only use Winkeyer's USB port, but when using N1MM etc., Winkeyer's COM conflicts, so I think it is necessary to disconnect it from Log4OM.
73, Kiyo JA9HWD